general
general

براستي كه انسان براي راهيابي به سعادت و نجات از شقاوت ابدي راهي سخت در پيش رو دارد. اما دشمن انسان تنها ابليس و فرزندان او نيست بلكه خواطر نفساني فيزيكي ديگر از اعداء وجود بشرند.
با اين تفاوت كه نفس تنها از يك راه وارد مي شود و شيطان از راههاي مختلف بر انسان غلبه مي كند. از يك راه نشد از راه ديگر.
هواي نفساني بعد از گناهي كه انسان مرتكب مي شود به وجود مي آيد. عادت به گناه مي كند نفس لوامه تضعيف مي شود و وسوسه هاي شيطاني قبل از گناه وارد شده و معمولا شروع كننده گناه شيطان است.
شيطان كارش را گاهي به صورت تدريجي شروع مي كند و اگر از ابتداء جلو پيشروي او گرفته نشود به گامهاي بعدي مي رسد.

دامهای شیطان رجیم

 

 

شیطان از جنس جن و از آتش خلق شده است و قبل از این که از بهشت رانده شود،خدا را بسیار عبادت می‌کرد. به همین دلیل، عزازیل نام گرفت.حضرت علی(ع) فرموده‌اند:شیطان هفتاد هزار سال خدا را عبادت کردو فقط یک نماز دو رکعتی او چهار هزار سال طول کشید.وقتی خدا انسان را از خاک آفرید و روح در آن دمید،به تمام ملائکه،دستور سجده بر آدم داد و همه سجده کردند،به جز ابلیس که به خدا گفت:«مرا از آتش آفریده‌ای و او را از گل بدبو.پس مقام من از او بالاتر است و بر او سجده نمی‌کنم».سپس،خداوند به او فرمود:از درگاهم بیرون برو که تو از رانده شدگان هستی.شیطان جواب داد:«من هفتاد هزار سال تو را عبادت کرده‌ام و خودت فرموده‌ای که هر کس مرا عبادت کند،عبادتش را بی‌نتیجه نمی‌گذارم و عوضش را به او می‌دهم».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, توسط milad tabatabaei